w

Sportowcy z największym potencjałem rynkowym i marketingowym

Wśród pięćdziesięciu sportowców z największym potencjałem rynkowym znalazł się również Robert Lewandowski.

fot. Pixabay

Serwis SportsPro przygotował coroczną listę zawodników, którzy mają największy potencjał rynkowy i marketingowy w świecie sportu. Wśród pięćdziesięciu wybranych nazwisk znalazły się również Robert Lewandowski.

Serwis internetowy SportsPro co roku przygotowuje listę sportowców, marek i organizacji z największym potencjałem rynkowym.

W przypadku sportowców całość opracowywana jest na podstawie ich działań w mediach społecznościowych. Dane z social mediów są pobierane z takich platform jak: Instagram, Facebook, TikTok, Twitter, YouTube czy Weibo. System śledzi poczynania sportowców, którzy mogą pochwalić się posiadaniem ponad 500 tysięcy fanów obserwujących ich poczynania w sieci.

Dane do najnowszego zestawienia były zbierane w okresie od 15 sierpnia 2020 r. do 15 sierpnia 2021 r.

Pierwsza dziesiątka tegorocznego zestawienia prezentuje się w następujący sposób:

  1. Simon Biles – gimnastyka
  2. Naomi Osaka – tenis
  3. Ashlyn Harris – piłka nożna
  4. Canelo Alvarez – boks
  5. Paulo Dybala – piłka nożna
  6. Cristiano Ronaldo – piłka nożna
  7. Ali Krieger – piłka nożna
  8. Stefanos Tsitsipas – tenis
  9. Novak Djokovic – tenis
  10. Alex Morgan – piłka nożna

Robert Lewandowski znalazł się natomiast na miejscu osiemnastym sportowców z największym potencjałem marketingowym.

Podsumowując dane z mediów społecznościowych brano pod uwagę takie wskaźniki jak: częstotliwość działania, zasięg, zaangażowanie fanów i ich atrakcyjność z punktu widzenia rynkowego.

Jak tłumaczą twórcy rankingu, struktura demograficzna fanów danego sportowca i ich tzw. przynależność konsumencka były czynnikami, które wpłynęły na to, że na pierwszych miejsca pojawiły się zawodniczki takie jak Simon Biles czy Naomi Osaka.

Ostatecznie w ciągu ostatniego roku przeanalizowano profile ponad 7000 sportowców, którzy byli aktywni w 2021 r. na co najmniej trzech z czterech głównych platform społecznościowych: Facebooku, Twitterze, Instagramie i TikToku.

Co myślisz?

wojsko żołnierz armia

Wojskowe bazy USA na świecie

Fantasta nieznany – literackie poszukiwania