Serwis SportsPro przygotował coroczną listę zawodników, którzy mają największy potencjał rynkowy i marketingowy w świecie sportu. Wśród pięćdziesięciu wybranych nazwisk znalazły się również Robert Lewandowski.
Serwis internetowy SportsPro co roku przygotowuje listę sportowców, marek i organizacji z największym potencjałem rynkowym.
W przypadku sportowców całość opracowywana jest na podstawie ich działań w mediach społecznościowych. Dane z social mediów są pobierane z takich platform jak: Instagram, Facebook, TikTok, Twitter, YouTube czy Weibo. System śledzi poczynania sportowców, którzy mogą pochwalić się posiadaniem ponad 500 tysięcy fanów obserwujących ich poczynania w sieci.
Dane do najnowszego zestawienia były zbierane w okresie od 15 sierpnia 2020 r. do 15 sierpnia 2021 r.
Pierwsza dziesiątka tegorocznego zestawienia prezentuje się w następujący sposób:
- Simon Biles – gimnastyka
- Naomi Osaka – tenis
- Ashlyn Harris – piłka nożna
- Canelo Alvarez – boks
- Paulo Dybala – piłka nożna
- Cristiano Ronaldo – piłka nożna
- Ali Krieger – piłka nożna
- Stefanos Tsitsipas – tenis
- Novak Djokovic – tenis
- Alex Morgan – piłka nożna
Robert Lewandowski znalazł się natomiast na miejscu osiemnastym sportowców z największym potencjałem marketingowym.
Podsumowując dane z mediów społecznościowych brano pod uwagę takie wskaźniki jak: częstotliwość działania, zasięg, zaangażowanie fanów i ich atrakcyjność z punktu widzenia rynkowego.
Jak tłumaczą twórcy rankingu, struktura demograficzna fanów danego sportowca i ich tzw. przynależność konsumencka były czynnikami, które wpłynęły na to, że na pierwszych miejsca pojawiły się zawodniczki takie jak Simon Biles czy Naomi Osaka.
Ostatecznie w ciągu ostatniego roku przeanalizowano profile ponad 7000 sportowców, którzy byli aktywni w 2021 r. na co najmniej trzech z czterech głównych platform społecznościowych: Facebooku, Twitterze, Instagramie i TikToku.