w

Dyscypliny sportu z największą liczbą fanów

Agencja Nielsen przygotowała raport dotyczący globalnej liczby fanów sportu.

fot. Pixabay

Różne dyscypliny sportu przyciągają do siebie różne liczby fanów. Które z tych dyscyplin są jednak najbardziej popularne na świecie? Agencja Nielsen przygotowała raport dotyczący tego właśnie zagadnienia.

Agencja Nielsen Sports opublikował raport dotyczący liczby fanów różnych dyscyplin sportowych na świecie.

Na bazie danych z opracowania Nielsen Fan Insights, które agencja przygotowuje w kilkudziesięciu krajach świata, w tym w Polsce, stworzono zestawienie dyscyplin sportu z największą liczną fanów.

Na miejscu pierwszym znalazła się piłka nożna, która jako jedyna dyscyplina przekroczyła liczbę miliarda fanów. Na podium znalazła się również koszykówka i siatkówka.

Całość zestawienia Nielsen Fan Insights prezentuje się w następujący sposób:

  1. Piłka nożna – 1 042 155 fanów
  2. Koszykówka – 865 600 fanów
  3. Siatkówka – 739 747 fanów
  4. Tenis – 737 904 fanów
  5. Sporty motorowe (w tym F1) – 736 158 fanów
  6. Jazda rowerem – 683 771 fanów
  7. Sporty ekstremalne – 668 416 fanów
  8. MMA – 608 581 fanów
  9. Badminton – 559 422 fanów
  10. Baseball – 519 296 fanów
  11. Golf – 454 057 fanów
  12. Hokej na lodzie – 438 521 fanów
  13. Rugby – 399 788 fanów
  14. Krykiet – 216 101 fanów

Badanie Nielsena zostało przygotowane w następujących krajach: Argentyna, Australia, Belgia, Brazylia, Kanada, Chiny, Kolumbia, Francja, Niemcy, Indie, Indonezja, Włochy, Japonia, Malezja, Meksyk, Holandia, Nowa Zelandia, Nigeria, Filipiny, Polska, Portugalia, Rosja, Arabia Saudyjska, Singapur, RPA, Korea Południowa, Hiszpania, Szwajcaria, Tajlandia, Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania, USA i Wietnam.

Całość opracowania dotyczy roku 2020 i możemy w nim również przeczytać, że globalny poziom zainteresowania sportem utrzymuje się na dość stałym poziomie.

Co myślisz?

ludzie tłum

Światowa populacja ludzi starzeje się

technologia sztuczna inteligencja świat

Geopolityka przełożona na język gry komputerowej