Firma Kantar przygotowała swój coroczny raport “Kantar BrandZ 2022” prezentujący 100 najcenniejszych marek świata.
Łączna wartość 100 najcenniejszych marek na świecie wzrosła w ciągu ostatniego roku o 23% do 8,7 biliona dolarów.
Firma Amazon nie utrzymała pozycję lidera na liście i spadł na pozycję trzecią zestawienia. Wartość marki wzrosła jedynie o 3%. Tym razem na pierwszym miejscu znalazła się marka Apple, której wartość wzrosła aż o 55%. Na miejsce drugiej trafił Google, który w zeszłym roku zajmował pozycję trzecią. Wartość marki wzrosła aż o 79%.
Chociaż w zeszłym roku żadna z pierwszej dziesiątki firm nie zanotowała spadku swojej wartości, tym razem pojawiły się trzy takie firmy.
Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek świata 2022:
Apple – wartość: 947,062 miliardów dolarów (wzrost 55%)
Google – wartość: 819,573 miliardów dolarów (wzrost 79%)
Amazon – wartość: 705,646 miliardów dolarów (wzrost 3%)
Microsoft – wartość: 611,46 miliardów dolarów (wzrost 49%)
Tencent – wartość: 214,023 miliardów dolarów (wzrost -11%)
McDonald’s – wartość: 196,526 miliardów dolarów (wzrost 27%)
Visa – wartość: 191,032 miliardów dolarów (wzrost 0%)
Facebook – wartość: 186,421 miliardów dolarów (wzrost -18%)
Alibaba – wartość: 169,966 miliardów dolarów (wzrost -14%)
Louis Vuitton – wartość: 124,273 miliardów dolarów (wzrost 64%)
W zeszłym roku pierwsza dziesiątka prezentowała się w następujący sposób:
Amazon – wartość: 684 miliardy dolarów (wzrost +64%)
Apple – wartość: 612 miliardów dolarów (wzrost +74%)
Google – wartość: 458 miliardów dolarów (wzrost +42%)
Microsoft – wartość: 410 miliardy dolarów (wzrost +26%)
Tencent – wartość: 241 miliardy dolarów (wzrost +60%)
Facebook – wartość: 227 miliardy dolarów (wzrost +54%)
Alibaba – wartość: 197 miliardy dolarów (wzrost +29%)
Visa – wartość: 191 miliardy dolarów (wzrost +2%)
McDonald’s – wartość: 155 miliardy dolarów (wzrost +20%)
Mastercard – wartość: 113 miliardy dolarów (wzrost +4%)
W tym roku swój ranking poprawiło trzydzieści siedem marek. W 2022 r. ponad trzy czwarte wartości marek pochodziło od firm amerykańskich.