w

100 najcenniejszych marek świata 2022

Aż trzy z najcenniejszych marek świata zanotowały spadki wartości.

pieniądze dolary wzrost wykres
Fot. Pixabay

Firma Kantar przygotowała swój coroczny raport “Kantar BrandZ 2022” prezentujący 100 najcenniejszych marek świata.

Łączna wartość 100 najcenniejszych marek na świecie wzrosła w ciągu ostatniego roku o 23% do 8,7 biliona dolarów.

Firma Amazon nie utrzymała pozycję lidera na liście i spadł na pozycję trzecią zestawienia. Wartość marki wzrosła jedynie o 3%. Tym razem na pierwszym miejscu znalazła się marka Apple, której wartość wzrosła aż o 55%. Na miejsce drugiej trafił Google, który w zeszłym roku zajmował pozycję trzecią. Wartość marki wzrosła aż o 79%.

Chociaż w zeszłym roku żadna z pierwszej dziesiątki firm nie zanotowała spadku swojej wartości, tym razem pojawiły się trzy takie firmy.

Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek świata 2022:

Apple – wartość: 947,062 miliardów dolarów (wzrost 55%)
Google – wartość: 819,573 miliardów dolarów (wzrost 79%)
Amazon – wartość: 705,646 miliardów dolarów (wzrost 3%)
Microsoft – wartość: 611,46 miliardów dolarów (wzrost 49%)
Tencent – wartość: 214,023 miliardów dolarów (wzrost -11%)
McDonald’s – wartość: 196,526 miliardów dolarów (wzrost 27%)
Visa – wartość: 191,032 miliardów dolarów (wzrost 0%)
Facebook – wartość: 186,421 miliardów dolarów (wzrost -18%)
Alibaba – wartość: 169,966 miliardów dolarów (wzrost -14%)
Louis Vuitton – wartość: 124,273 miliardów dolarów (wzrost 64%)

W zeszłym roku pierwsza dziesiątka prezentowała się w następujący sposób:

Amazon – wartość: 684 miliardy dolarów (wzrost +64%)
Apple – wartość: 612 miliardów dolarów (wzrost +74%)
Google – wartość: 458 miliardów dolarów (wzrost +42%)
Microsoft – wartość: 410 miliardy dolarów (wzrost +26%)
Tencent – wartość: 241 miliardy dolarów (wzrost +60%)
Facebook – wartość: 227 miliardy dolarów (wzrost +54%)
Alibaba – wartość: 197 miliardy dolarów (wzrost +29%)
Visa – wartość: 191 miliardy dolarów (wzrost +2%)
McDonald’s – wartość: 155 miliardy dolarów (wzrost +20%)
Mastercard – wartość: 113 miliardy dolarów (wzrost +4%)

W tym roku swój ranking poprawiło trzydzieści siedem marek. W 2022 r. ponad trzy czwarte wartości marek pochodziło od firm amerykańskich.

Co myślisz?

telefon smartfon

Wpływ smartfonów na życie Polaków

książka

Samotność strategiczna Polski – nowa książka Marka Budzisza