Firma Kantar przygotowała swój coroczny raport “Kantar BrandZ 2021” prezentujący 100 najcenniejszych marek świata.
Mimo pandemii koronawirusa w ostatnim roku łączna wartość 100 najcenniejszych marek świata wzrosła o 42% i osiągnęła łączną wartość 7 bilionów dolarów.
Firma Amazon utrzymała pozycję lidera na liście. Jej wartość wzrosła o 65% do 684 miliardów dolarów. Tuż za nią plasuje się Apple, którego wartość wynosi blisko 612 miliardów dolarów i w ciągu roku wzrosła o 74%. Na miejscu trzecim natomiast znalazł się Google z wartością 458 miliardów i wzrostem na poziomie 42%.
Żadna z pierwszej dziesiątki firm nie zanotowała spadku swojej wartości w ciągu ostatniego roku.
Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek świata:
Amazon – wartość: 684 miliardy dolarów (wzrost +64%)
Apple – wartość: 612 miliardów dolarów (wzrost +74%)
Google – wartość: 458 miliardów dolarów (wzrost +42%)
Microsoft – wartość: 410 miliardy dolarów (wzrost +26%)
Tencent – wartość: 241 miliardy dolarów (wzrost +60%)
Facebook – wartość: 227 miliardy dolarów (wzrost +54%)
Alibaba – wartość: 197 miliardy dolarów (wzrost +29%)
Visa – wartość: 191 miliardy dolarów (wzrost +2%)
McDonald’s – wartość: 155 miliardy dolarów (wzrost +20%)
Mastercard – wartość: 113 miliardy dolarów (wzrost +4%)
Marką, która w ostatnim roku osiągnęła największy wzrost (275%) jest Tesla. Wartość tej firmy motoryzacyjnej jest wyceniana na blisko 43 miliardy dolarów. Z taką wyceną firma znalazła się na 47. miejscu całego zestawienia.
W tym roku do globalnego rankingu najcenniejszych marek dołączyło trzynastu nowych graczy, w tym Nvidia (miejsce 12, wartość – 105 miliardów dolarów), Zoom (miejsce 52, wartość – 37 miliardów dolarów), AMD (miejsce 57, wartość – 33 miliardy dolarów) i Spotify (miejsce 99, wartość – 19 miliardów dolarów).
Aby w tym roku znaleźć się wśród 100 najcenniejszych marek świata należało móc pochwalić się wartością blisko 19 miliardów dolarów. Taką właśnie wartość osiągnęła firma Colgate i tym samym zamknęła zestawienie.